Saturday, July 2, 2011

Kenduri Doa Selamat!!!



     بسم الله الرحمن الرحيم

     Selamat kembali ke coretan yang tak seberapa ni.. Hari ni mungkin bukan post ataupun entry yang terlalu ilmiah seperti yang sebelum2 ni.. Hari ni cuma nak mencoretkan sebuah coretan rasa, coretan perasaan dan bermacam-macam coretan lagi.. takde lah.. Hari ni nak cite yang kat rumah Atoi kat MALAYSIA tu ada buat kenduri.. Kenduri kecik2 je.. Doa selamat untuk cucu Mak n Abah yang pertama.. InsyaALLAH lepas raya..


   Macam biasa atau seperti biasa dan mengikut kebiasaan, my future sister in law n my bro in law adalah sebagai kamerawoman n kameraman yang akan merakamkan gambar2 buat tatapan aku di "perantauan".. (Saje nak bagi jeles la tu ).. Dan diorang berjaya buat Atoi jeles.. HUH!!! mane tak jelesnye.. Tengoklah lauk2 die.. macam2 lauk ade.. nanti korang tengok la gegambo lauk bawah ni yee..


gabungan antara lauk2 yang ada


Kompem korang taw lauk ape ni kan


lauk orang jawa nih "sambal goreng"


Kalau x silap ni ayam dan kentang masak kicap


ni " tempe, kentang, ikan bilis.."pedas nih


ikan masin ngan papadom pon ade tu


sebagai selingan untuk jeleskan ATOI..ceh!!


     Inilah antara gambar2 yang diperolehi dari mereka2 yang sudi untuk berkongsi kegembiraan tu bersama dengan Atoi.. Mase kenduri tu Abang ipar Atoi telefon.. Dapatlah borak ngan Abah, Mak n mama to be Kak ngah.. Happy je suara diorang.. Dah lama x dengar suara mak n abah.. rasa tenang hati, tenang jiwa.. Jantan mana pon seseorang tu, kalau x rindu kat mak ayah, toksah la jadi orang.. HAHAHAA!!!

     ok!!! next is my eldest bro.. Dia pon terpaksa jeles.. Sebab dia x dapat balik untuk kenduri tu.. Dia ada kat JEPUN.. Dia tu pramugara.. manjang ke luar negara je la kojenye.. Tapi nak buat mcm mana kan?? he is on duty.. Bukan pegi melancong.. Dan yang diraikan adalah Kak ngah ku dan suaminya yang akan jadi ibu dan ayah tak lama lagi.. Semoga menjadi ibu dan ayah yang Terbaekk!!! mengikut syariat islam.. Jadikan anak itu orang yang akan menyumbang kepada agama, bangsa dan negara untuk 1 hari akan datang.. Doa seorang adik x kan pernah putus untuk kak ngah dan jugak yang lain.. Ni lah die pasangan bahagia tu..


Siti Fakhizah & Mohd Khairusani

     Kisah cinta mereka bermula.....hahahahaa.. Mana lah Atoi taw.. bawah ni adelah gambar bakal mama ni yang da sarat mengandung..












     HAAAAaaaa!!!! Sarat2 pun, posing x boleh tinggal.. HEHEH.. My kak ngah.. Lauk2 tadi biasanya abah ngan mak yang masak.. memang terbaeklah..hehehe.. Bulek pon macam biase la..harus posing ye lek.. hehe.. (Bulek ni panggilan untuk my second MEM) Sebelom Atoi lupa.. Tetamu2 yang hadir boleh tahan ramai jugak.. Termasuk membe2 Atoi dari kecik yang memang ngam gila.. Diorang pon datang jugak.. Tak kesah la Atoi ade ke tak de.. Da macam family jugak da diorang tu.. Semoga ALLAH memberkati hidup tetamu2 yang hadir ke rumah untuk bacaan doa selamat tersebut..

     Akhir kata, Atoi x pernah cemburu diorang bole makan macam2.. Atoi x pernah cemburu diorang bole ape sekali pun.. Yang Atoi cemburu, Atoi x dapat tengok muke Mak ngan Abah setiap hari.. Pahala yang sangat mudah.. Pandang je.. Cukup sampai sini kot perkongsian untuk hari ni.. Lain kali jumpe lagi.. ALLAH selamat kan family di MALAYSIA insyaALLAH.. Salam ukhwah, Salam ketika tangan BERSIH, Salam 1Malaysia..

p/s: supaya tidak hanya membazirkan masa kita tanpa sebarang unsur ilmiah, jempot ke bawah bahagian blog ni..ade tazkirah pendek..untuk kita..