Saturday, November 13, 2010

Tebar..tebar..tebar....Si koboi!!

Assalamualaikum..

     Pertama sekali nak ucapkan terima kasih kepada semue sebab sudi baca blog ni.. walau pon hanye berkisahkan hidup seorang insan bernama MOHD FAKHRUR RAZI bin MOHD YUNOS.. Dan untuk pengetahuan semue jugak, mak, abah, n bulek pon bace blog ni jgk.. terharunye..

     haaa!!!.. Kali ni nak ceita lanjutan dari "BAZAR NOGOGHI" Rumah Negeri Sembilan Kaherah.. Seperti yang dijanjikan dan ditunggu, Atoi telah pon  beraksi pada bazar tersebut yang tersangat meriah.. Untuk pengetahuan semue, pelbagai menu yang disediakan.. Ade Char Kuey Tiow, Mee Bandung Johor, Nasi Kerabu, Ayam percik, Satay, Western food dan tak pernah dilupakan adelah 'ROTI CANAI'..

     Ilmu menebar roti ni Atoi warisi dari Abah Atoi sendiri Sjn.4631 Mohd Yunos.. Memang agak susah pade mulenye, tapi setelah mahir ternyate bergune untuk mase depan atoi.. Time kasih Abah.. Pade Bazar tersebut, Atoi telah berjaye membuat rekod atoi tersendiri apabila telah menebar sebanyak 420 keping roti dalam mase 3 hari je.. X PENAt pon!!! (hahahaha)... nak tahu sapekah yang mendorong dan menolong atoi dalam bazar tersebut.. Mari kita saksikan..
  
  Inilah die.. Yang ber'apron' pink tu adelah tukang masak ( AKMAL HAKIM ).. Dan yang sorang lagi tu ( AHMAD BADRUL HISYAM ) merupakan pengerusi Majlis Tertinggi Pengurusan RNSK.. Hem.. Orang penting tu,. Ataupon lebih dikenali dengan gelaran Ayah kecik kepada mahasiswa N9 di MESIR ni.. Die yang arrange order dan merupakan orang yang menyumbang bakti bagi masak kuah Dhal, Kari dan juga sambal.. Ape yang lagi meletihkan adelah.....


MENGULI TEPUNG...

     Sangat penat .. HUH!!! Tapi dengan adenya rakan rakan yang cepat belajar, mereka sedikit demi sedikit membantu.. Sehingga da ade rakan (ABDUL QAYYUM ) yang pandai uli tepung da.. So, kurang la sikit beban atoi untuk teruskan bazar nih.. Terima Kasih kepada semue.. Juga kepada Pengarah Pogram Bazar ni ( USTAD HAFIZ MANSOR) yang tak jemu mengatekan " kau boleh toi!!".. Sangat memberansangkan.. Alfu syukr ya gama'ah..



     Jadi ye, inilah kawasan perniagaan atoi n kawan-kawan.. Merangkap kawasan Atoi menebar la ye.. Seperti yang Atoi bagitaw pade post yang sebelum ni, pengalaman yang lebih di panggil pengalaman, pengalaman yang boleh mengenal kawan, pengalaman yang mematangkan fikiran.. Semoga keluarga tercinta sentiase sihat di bumi MALAYSIA sane.. AnakMU disini sihat sentiase.. Aku menyerahkan keluarge aku ditanganMU ya RABB!!!..

Salam Ukhuwah, Salam Mujahadah, Salam 1Malaysia..
Sekian.. Datang lagi..
Jap2.. Kat bawah skali dalam blog ni ade sket peringatan untuk kita bersame.. Jenguklah kejap ye..